Otázky s vecným pojmom: Elektronická registračná pokladnica

počet otázok s vecným pojmom : 62



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Evidencia tržieb v hotovosti na ERP za stavebné práce –zhotovenie diela

ID340 | | Klára Klabníková

Podnikateľ vykonáva stavebné práce – položenie zámkovej dlažby, výmenu kúpeľného jadra v panelákovom byte, rekonštrukcie a opravy domov. Platby za vykonané práce podnikateľ prijíma v hotovosti. Je povinný na evidenciu týchto tržieb od 1. januára 2011 používať ERP podľa zákona č. 494/2010 Z. z.?

Povinnosť používať ERP zahraničnými osobami pri predaji tovaru v hotovosti na území SR

ID341 | | Klára Klabníková

Majú zahraniční podnikatelia s trvalým pobytom v zahraničí alebo so sídlom v zahraničí pravidelne predávajúci na území SR (vianočné trhy, veľkonočné trhy alebo tradičné jarmoky) povinnosť používať ERP na evidenciu tržieb prijatých v hotovosti alebo iným platobnými prostriedkami nahrádzajúcimi hotovosť, ak budú predávať takýto tovar aj v roku 2011?

Elektronická registračná pokladnica

ID1112 | | JUDr. Janka Chorvátová

Je limitovaná maximálna výška čiastky na pokladničnom doklade z elektronickej registračnej pokladnice?

Registračná pokladnica

ID2159 | | Klára Klabníková

Otvoril som si živnosť na stolársku dielňu. Nie som platiteľom DPH. Chcem sa opýtať či musím mať registračnú pokladnicu, pokiaľ mi zákazníci platia preddavky aj doplatky priamo na účet? Ak nie, čo v prípade, že si niekto príde len niečo spraviť a bude to chcieť zaplatiť priamo na mieste, nakoľko to bude nízka suma?

Registračná povinnosť k DPH

ID1138 | | Anna Danková

Živnostník, ako dodávateľ a neplatiteľ DPH uzatvoril v mesiaci február 2012 s fyzickou osobou- nepodnikateľom „Zmluvu o dielo“, ktorej predmetom  boli maliarske práce, dodanie a montáž parkiet a tiež dodanie a montáž plastových okien. Tovar, ktorý dodávateľ dodá odberateľovi bude aj s montážou. Cena diela bola v predmetnej zmluve stanovená na 60 000 eur, pričom dodávateľ požadoval zálohovú platbu vo výške 50 000 eur. Zálohová platba vo výške 50 000 eur bola uhradená pri podpise zmluvy v hotovosti v mesiaci február 2012. Porušil podnikateľský subjekt zákon  č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v z. n. p.,   keď prijal predmetnú zálohovú platbu v hotovosti bez zaevidovania cez registračnú pokladnicu? Má dodávateľ ako neplatiteľ DPH registračnú povinnosť k DPH do 20. marca 2012 z dôvodu, že prijal v mesiaci február 2012 zálohovú platbu vo výške 50 000 eur?

Refakturácia čerpania PHL v Maďarsku kartou Slovnaft

ID1240 | | Ing. Jozef Pohlod

Spoločnosť čerpala PHL na čerpacej stanici MOL v Maďarsku a použila slovenskú Slovnaft kartu (doklad z elektronickej registračnej pokladnice). Následne im bola doručená faktúra zo Slovnaftu -  Bratislava, na základe ktorej má spoločnosť uhradiť dlžnú sumu za čerpanie PHL. Hodnota maďarskej DPH (účet 548) a záväzok (účet 321) sa ocení kurzom NBS, platným v deň vyhotovenia faktúry firmou Slovnaft alebo dňom nákupu PHL (doklad z elektronickej registračnej pokladnice)?

Príjem hotovosti za prenájom majetku v s.r.o.

ID2044 | | Ing. Anton Kolembus

Spoločnosť má zaradený osobný automobil v majetku spoločnosti, a tento prenajíma FO na základe zmluvy o prenájme. Musí túto tržbu z prenájmu majetku spoločnosť evidovať cez ERP? Alebo môže použiť na príjem hotovosti príjmový doklad?

Parkovací lístok bez vyčíslenej sumy DPH

ID2160 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Prosím o zaujatie stanoviska k problematike uplatnenia DPH na vstupe z parkovacích lístkov od platiteľa DPH, ktoré nemajú vyčíslenú sumu DPH, len celkovú sumu (na doklade je uvedené len: "suma vrátane 20 % DPH"). Taktiež sa stretávam aj s prípadmi, že parkovacie lístky majú vyčíslenú len sumu spolu a základ dane, pričom nie je samostatne vyčíslená suma DPH. Ak by som striktne šiel podľa § 74 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (zjednodušená faktúra), tak pri vyššie uvedených dokladoch nastáva rozpor, keďže neobsahujú jednu z povinných náležitostí (výšku dane spolu v eurách, ktorá sa má zaplatiť).

Stravovacie služby poskytnuté škole

ID2826 | | Ing. Anton Kolembus

A., Sme firma, platiteľ DPH, ktorá poskytuje stravovacie služby vo vlastnom stravovacom zariadení pre žiakov základnej školy. Stravovacie služby poskytujeme takým spôsobom, že kredit na stravovanie nabíjajú rodičia dopredu na stravovacie karty žiakov. Takže škole nefakturujeme nič, dodávame priamo pre žiakov. Nabitie kreditu sa účtuje 221/384 bez DPH. Môžeme evidovať takéto prijatie platby bez DPH? Nevzniká povinnosť vystaviť faktúru podľa § 72 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH? Nevzniká tu daňová povinnosť z prijatej platby podľa § 19 ods. 4 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH dňom prijatia platby? Na základe koncomesačnej rekapitulácie (počtu odobratých jedál) sa zúčtuje DPH (t. j. MD 384 / D 602 a 343). Je hore uvedený postup správny?

B., Nemali by sa tržby radšej priebežne evidovať v ERP/VRP? Nazdávame sa, že sme povinný vystaviť doklad z ERP, lebo podnikateľ, ktorý poskytuje službu uvedenú v prílohe č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z., je povinný pri platbe za vydanú stravu evidovať tržbu v ERP/VRP, nakoľko na predajnom mieste prijal platbu platobným prostriedkom nahrádzajúcim hotovosť [§ 2 písm. i) zákona č. 289/2008 Z. z.]. Ak by sme pri prijatí platby vystavovali faktúru s DPH rodičom a následne by sme tržbu evidovali v ERP/VRP, vznikla by nám hrozba, že na základe § 69 odsek 5 zákona o DPH by sme museli DPH zaplatiť dvakrát. Raz z vyhotovenej faktúry rodičom, raz z dokladu z ERP. (Každá osoba, ktorá uvedie vo faktúre, alebo v inom doklade o predaji daň, je povinná zaplatiť túto daň.). V prípade potreby teoreticky môžeme vystaviť taký doklad z ERP, kde by sme zúčtovali zálohu (kredit). Napr.: Obed: 10 €, DPH 2 €, Záloha -10 €, DPH -2 €, Celkom 0 €. Aký postup navrhujete?

C., Žiaci tiež majú možnosť nakupovať na karty okrem obeda aj bufetový sortiment. Tu máme uplatniť rovnaký postup?

D.,Škola prijíma dotáciu na stravovanie žiakov. Spoločnosť dopredu nahlási počet stravníkov a následne je mu vyplatená dotácia. Odvod DPH sa urobí za mesiac, v ktorom je vyplatená dotácia. Je to rovnaký mesiac, za ktorý je dotácia žiadaná. Vzniká vôbec z dotácie povinnosť odviesť DPH? Ak áno, kedy a na základe akého dokladu (v kontrolnom výkaze) sa má odviesť? Spoločnosť tiež prijíma dotáciu na stravovanie škôlkárov. V tomto prípade sa dotácia žiada po skončení mesiaca, na základe presného počtu odobratých obedov. DPH z dotácie sa odvádza za mesiac, v ktorom boli obedy vydané, a nie za mesiac, v ktorom bola dotácia vyplatená. Je to tak správne?

Naše interné gastrolístky, resp. ich fakturácia

ID2827 | | Ing. Anton Kolembus

Sme firma, platiteľ DPH, ktorá poskytuje stravovacie služby vo vlastných stravovacích zariadeniach pre zamestnancov rozličných spoločností. Najprv predáme naše interné gastrolístky zamestnávateľom na faktúru, oni ich vydajú svojim zamestnancom, ktorí sa za ne stravujú v našich zariadeniach. Faktúra za tieto lístky je vystavená s DPH (t. j. MD 311 / D 324 a 343). Gastrolístky sú ceniny, nemali by sme ich radšej fakturovať bez DPH? Zúčtovanie použitých lístkov prebieha internou faktúrou, ktorá nejde klientovi (t. j. MD 324 / D 602). Nemali by sa tržby za obedy (platené v gastrolístkoch) radšej priebežne evidovať v ERP/VRP? Nazdávame sa, že sme povinný vystaviť doklad z ERP, lebo podnikateľ, ktorý poskytuje službu uvedenú v prílohe č. 1 zákona č. 289/2008 Z. z., je povinný pri platbe za vydanú stravu evidovať tržbu v ERP/VRP, nakoľko na predajnom mieste prijal platbu platobným prostriedkom nahrádzajúcim hotovosť [§ 2 písm. i) zákona č. 289/2008 Z. z.]. Keďže vystavujeme faktúru za naše interné gastrolístky s DPH a následne by sme tržbu evidovali v ERP/VRP, vznikla by nám hrozba, že na základe § 69 odsek 5 zákona o DPH by sme museli DPH zaplatiť dvakrát. Raz z vyhotovenej faktúry zamestnávateľom, raz z dokladu z ERP. (Každá osoba, ktorá uvedie vo faktúre, alebo v inom doklade o predaji daň, je povinná zaplatiť túto daň.). V prípade potreby teoreticky môžeme vystaviť taký doklad z ERP, kde by sme zúčtovali naše interné gastrolístky ako zálohu . Napr.: Obed: 10 €, DPH 2 €, Záloha (gastrolístky) -10 €, DPH -2 €, Celkom 0 €. Je tento postup správny? Aké sú alternatívy?