Otázky v kategórii: Podvojné účtovníctvo

počet otázok v kategórii: 973



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Bežný alebo kapitálový výdavok.

ID3748 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Sme obec, v roku 2019 sme zrealizovali investičnú akciu, na ktorú sme dostali kapitálovú dotáciu z Bratislavského samosprávneho kraja. Investičná akcia bola v roku 2019 ukončená, bola použitá a zaúčtovaná aj uvedená dotácia.Termín na zúčtovanie dotácie podľa zmluvy bol do 31. 12. 2019, tento termín nebol dodržaný. Na základe tejto skutočnosti sme boli povinní uvedenú dotáciu v roku 2020 vrátiť späť Brat. samosprávnemu kraju. Vrátenie uvedenej dotácie v roku 2020 je bežný alebo kapitálový výdavok? A na akú položku účtovať uvedený výdavok?

Bloček z RP za naftu a materiál z DE

ID4383 | | Ing. Marián Drozd

Zahraničný bloček za nákup tovaru-nafta dávať ako výdaj bez DPH, alebo s DPH a DPH dať na 548 ? aké účtovanie použiť?

Bonus pri nákupe tovaru

ID1741 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Spoločnosť nakupuje tovar zo zahraničia. Na faktúre je uvedená splatnosť 60 dní a poznámka, že v prípade úhrady do 25 dní, spoločnosť získa bonus vo výške 2 %. Ako správne zaúčtovať tento bonus? Akú sumu brať ako základ pre DPH pri nadobudnutí tovaru  - sumu brutto, resp. sumu po rabate?

Čo v prípade, ak v čase podania daňového priznania k DPH ešte pre  spoločnosť  táto informácia nie je k dispozícii? Ak je faktúra napr. zo dňa 1. 4. 2013, vtedy je možnosť určiť, či bol rabat uplatnený v mesiaci apríl 2013, nakoľko 25 dní je ešte stále v mesiaci apríl. Ale ak je faktúra zo dňa 30. 4. 2013, 25-ty deň je 25. 5. 2013, daňové priznanie k DPH sa odovzdáva už okolo 20-teho, vtedy sa ešte nevie, či faktúra bude uhradená v normálnom čase splatnosti alebo v čase, pri ktorom prináleží skonto.

 

Branding

ID3499 | | Ing. Ondrej Baláž

Ako zaúčtovať faktúru za branding? Faktúrované 3D písmena - logo predajne, logo mäso, hydina...označenie košíkov, samolepky vitajte a dovidenia..... vyrábali sa aj z dôvodu rekonštrukcie predajne.

Byt v podnikaní a účtovanie nákladov

ID3275 | | Ing. Beata Moravcová

Máme byt v s. r. o.-čke . Zaradila som ho do majetku a používa sa len na podnikanie - ubytovacie služby. Chcela by som sa spýtať, ako účtovať jednotlivé položky od správcu:

  • služby spojené s výkonom správcu,
  • fond opráv,
  • dažďová voda,
  • upratovanie,
  • elektrická energia,
  • voda,
  • odvoz smetí.

Cena pozemku

ID1174 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Obchodná spoločnosť kúpila byt so spoluvlastníctvom podielu na pozemku. V kúpnej zmluve je uvedená kúpna cena spolu  za byt a spoluvlastnícky podiel na pozemku a spoločných priestoroch. Ako rozdeliť kúpnu cenu bytu na pozemok a byt, keďže pozemok sa neodpisuje a v účtovníctve spoločnosti je potrebné evidovať pozemok oddelene od bytu. Byt sa prenajíma, a teda sa dosahujú zdaniteľné príjmy.

Certifikácia ISO, účtovanie a daňový výdavok

ID2593 | | Ing. Anton Kolembus

V roku 2015 sme v priebehu roka dostali niekoľko faktúr za Odborné poradenstvo ISO noriem , prípravu k certifikácii . Celá suma fakturácie za rok 2015 neprevýšila sumu 2 400 €. Jednotlivé faktúry sme účtovali 518/321. K 31. 12. 2015 však nedôjde k vlastnému certifikačnému auditu a získaniu ISO certifikátu. Ako sa majú účtovať takéto náklady súvisiace so získaním ISO certifikátu v roku 2015 a v roku 2016? Alebo vstupujú-nevstupujú náklady z roku 2015 do obstarávacej ceny ISO certifikátu, ktorý bude vydaný v roku 2016? Sú tieto náklady daňovo uznané pre rok 2015 v plnom rozsahu? (všetky sú zaplatené do 31. 12.)

Cesta z práce domov ako náklad?

ID4443 | | Ing. Marián Drozd

Konateľ používa firemný automobil na pracovné cesty. Na tomto automobile dochádza aj z domu do práce a z práce domov, nakoľko ráno chodí na stretnutia a večer tiež príchácha neskoro. Je táto cesta z práce a do práce / bydlisko - uznaná ako daňový náklad? Evidencia pracovných ciest je na základe GPS .

Cestná doprava FO - aké účtovníctvo

ID2004 | | Ing. Beata Moravcová

Podľa zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave účinného od 1. 3. 2012 je prevádzkovateľ cestnej dopravy povinný zapísať sa do obchodného registra. Každý fyzická osoba zapísaná v obchodnom registri je povinná účtovať v sústave podvojného účtovníctva. Ak k zápisu fyzickej osoby (prevádzkovateľa cestnej dopravy) do obchodného registra došlo v priebehu účtovného obdobia, účtovná jednotka má podľa § 9 ods. 3 zákona o účtovníctve povinnosť prejsť zo sústavy jednoduchého účtovníctva na podvojné účtovníctvo, a to vždy len k prvému dňu účtovného obdobia nasledujúceho po účtovnom období, v ktorom účtovná jednotka zistila skutočnosti, ktoré sú dôvodom na zmenu účtovej sústavy.

1. Odkedy má povinnosť viesť podvojné účtovníctvo fyzická osoba (prevádzkovateľ cestnej dopravy) ak bola zapísaná do obchodného registra v priebehu roka 2013?

2. Dňom 3. 12. 2013 zaniklo oprávnenie fyzickej osobe - prevádzkovateľovi cestnej dopravy. Fyzická osoba sa nezapísala do obchodného registra ani po dátume 3.12.2013. Môže za rok 2013 účtovať v sústave jednoduchého účtovníctva, keďže nie je zapísaná v obchodnom registri, avšak za obdobie 1.1.2013 - 3.12.2013 vykonávala cestnú dopravu?

Cestovné

ID3794 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA

Poslanec sa ako sobášiaci (menovaný primátorom) zúčastňuje na civilných sobášoch. Tieto sa však nie vždy konajú v našom meste, sobášiaci si vyberajú neďalekú 7 km vzdialenú turistickú oblasť. Za túto cestu si účtuje cestovnú náhradu. Kde sa účtuje táto cestovná náhrada? Na položku 631 001 ako vlastnému zamestnancovi alebo na položku 637 007 ako cestovné náhrady iným ako vlastným zamestnancom?