Otázky v kategórii: Obchodné právo

počet otázok v kategórii: 111



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

Povinnosti advokáta

ID401 | | doc. JUDr. Alena Pauličková, PhD.

Nie sme spokojní s poskytovaním právneho poradenstva advokátom, pretože si riadne neplní svoje povinnosti a v poslednom čase už prakticky iba posiela faktúry bez toho, aby pre nás vykonával nejaké služby.

Vopred nás tiež neinformoval o tom, koľko bude stáť právna pomoc. Aké sú povinnosti advokáta voči klientom?

Prihlásenie viacerých pohľadávok do konkurzu

ID945 | | JUDr. Ing. Matej Hodál

Ako má podnikateľský subjekt postupovať pri prihlasovaní pohľadávky do konkurzu, môže prihlásiť viacero pohľadávok jednou prihláškou?

Štatistický výkaz

ID2630 | | Ing. Anton Kolembus

Štatistický úrad posiela tisíce výkazov na vyplnenie. Ako sa dá toto obísť, aby sa tie výkazy nemuseli posielať a nebol za to subjekt postihnutý?

Označenie tovaru v maloobchodnej predajni

ID1488 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Živnostník – platiteľ DPH má zatiaľ len jednu prevádzku, zameranú hlavne na servis vozidiel. V priebehu 1 mesiaca plánuje otvoriť ďalšiu prevádzku - predajňu (maloobchod a veľkoobchod) - nová prevádzka bude zriadená len cca 200 m od súčasnej prevádzky.

Špecifikácia prevádzok bude nasledovná:

  • Pôvodná prevádzka bude slúžiť len ako servis a oprava vozidiel - do tejto prevádzky nebudú mať zákazníci prístup.
  • Nová prevádzka bude slúžiť ako podniková predajňa, a zároveň tu bude prebiehať príjem materiálu, príjem vozidiel do servisu od zákazníka / odovzdanie opravených vozidiel zákazníkovi.

Je potrebné, aby podnikateľ mal elektronické registračné pokladnice na obidvoch prevádzkach, alebo stačí len v predajni, kde bude prebiehať aj fakturácia. Čo všetko a akým systémom musí mať podľa zákona označené v prevádzke, v súvislosti s predávaným tovarom. Čo všetko musia obsahovať etikety na regáloch, kde bude umiestnený tovar na predaj?

Penalizacia-fakturacia ????

ID1886 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Nedodržanie termínu splatnosti faktúr po termíne splatnosti

Povinnosti mandátara pri uzatvorení mandantnej zmluvy.

ID2700 | | Ing. Dušan Dobšovič, Makro Konzult s.r.o.

Chcela by som sa opýtať aké sú moje povinnosti ako mandátára pri uzavtorení Mandántnej zmluvy - nie voči mandantovi, ale voči poistovniam a štátu resp. aké odvody a zrážky budem povinná realizovať z dohodnutej odmeny, povedzme 400 €/mesiac. V mojom prípade to bude práca popri full-time zamestnaní, kde mám riadnu pracovnú zmluvu. Ďalej by ma zaujímalo či potrebujem údaje ako IČO, DIČ a podobne, resp. aké dokumenty potrebujem vybaviť v akých inštitúciach.

Komanditná spoločnosť a kapitálový fond

ID3604 | | Ing. Anton Kolembus

Obchodný zákonník neupravuje tvorbu a použitie kapitálových fondov pri komanditnej spoločnosti. Zákon upravuje povinnosť komandistu vložiť do spoločnosti min. 250 €. Keďže pri tomto type spoločnosti nie je povinné vytvoriť základne imanie, je to širšie chápanie, že komplementár môže vložiť akúkoľvek sumu, resp. aj formou kapitálového fondu. Otázka je, či je možné vytvoriť kapitálové fondy a ako ich použiť pri tomto type spoločnosti? Kto je oprávnený takýto vklad do KF poskytnúť?, komplementár alebo komandista?

Finančný lízing auta

ID3615 | | Ing. Marián Drozd

Slovenská s.r.o. sa rozhodla poskytnúť firemné auto inej s.r.o. formou finančného lízingu. V rámci živností má Finančný leasing/Prenájom hnuteľných vecí/Poskytovanie úverov alebo pôžičiek z peňažných zdrojov získaných výlučne bez verejnej výzvy a bez verejnej ponuky majetkových hodnôt a mnohé ďalšie voľné živnosti. Potrebuje s.r.o. aj ďalšie povolenia, napr. licenciu od NBS na to, aby mohla poskytnúť firemné auto inej s.r.o. formou finančného lízingu? Z hľadiska DPH (§ 8 ods. 1 písm. c) ide o dodanie tovaru, ale odberateľ trvá na tom že ide o službu (nájom), pokiaľ prenajímateľ nie je vyslovene licencovaný na poskytnutie finančného lízingu.

Automatizované doplnenie identifikačných údajov v OR SR a ich prílohy

ID4174 | | JUDr. Simona Laktišová

Automatizované doplnenie identifikačných údajov v OR SR. Účtujeme s.r.o.-čky, pri ktorých na stránke www.orsr.sk pri spoločníkoch a konateľoch je stále zobrazená ikonka „dokumentu s červeným krížikom“ , tj. je potrebné vykonať doplnenie identifikačných údajov do obchodného registra podaním samostatného bezplatného návrhu na zápis, ktorým sa výlučne dopĺňajú identifikačné údaje. Ohľadom príloh podania máme tieto otázky:

1., Ak podáva tento návrh konateľ a ak je konateľ súčasne spoločníkom, ku ktorému sa nahlasuje rodné číslo, nie je potrebné prikladať nič. Ak podáva návrh konateľ, ktorý je aj spoločníkom, ale podáva aj doplnenie ohľadne rodného čísla pre ostatných 3 spoločníkov, treba doložiť prílohu? Prípadne, kto dáva plnomocenstvo a čestné vyhlásenie v tomto prípade konateľovi, ktorý podáva návrh? (konateľ? Spoločník? Všetci ostatní konatelia? Všetci ostatní spoločníci?)

2., Ak bude návrh podávať iná osoba ako konateľ spoločnosti, je potrebné priložiť splnomocnenie a čestné vyhlásenie o údajoch, ktoré sa navrhujú zapísať k spoločníkovi, s osvedčeným podpisom pred notárom? Kto dáva plnomocenstvo a čestné vyhlásenie v tomto prípade tejto inej osobe ktorá podáva návrh? (konateľ? Spoločník? Všetci konatelia? Všetci spoločníci?)

3., Na podanie formuláru prípadne stačí iba splnomocnenie, ktoré máme na splnomocnenie na vstup do elektronickej schránky spoločnosti na stránke slovensko.sk, alebo toto nehrá úlohu a je potrebné doložiť prílohy uvedené v bode 1 a 2?

DPH při fakturaci služeb mezi českou a slovenskou s.r.o.

ID4261 | | Ing. Marián Drozd

Mateřská společnost , s. r. o., česká firma, plátce DPH dceřiná společnost, s. r. o., slovenská firma, plátce DPH. Dceřiná slovenská společnost má pouze jednoho zaměstnance, který získává obchodní kontakty na Slovensku. Mateřská česká společnost zajišťuje prostřednictvím svých zaměstnanců v Česku kompletní agendu pro slovenskou společnost, t.j. vytváří smlouvy, komunikuje s klienty a zajišťuje veškeré právní a účetní dokumenty. Česká společnost fakturuje každý měsíc slovenské společnosti 40 % z obchodní marže jako přefakturaci nákladů (mzdové, obchodní, legislativní aj náklady). Jak to bude s DPH?

Bude české s. r. o. uvádět, vyčíslovat a platit DPH v Česku nebo bude faktura s 0 % DPH a větou "daň odvede zákazník"? Pokud bude faktura bez DPH a DPH bude odvádět a zároveň nárokovat slovenská s. r. o., podle jakého § bude DPH odváděno a nárokováno a na jaký řádek daňového přiznání k DPH a kontrolního výkazu bude DPH vstupovat? Ještě jen rekapitulace, jedná se o přefakturaci služeb, které jsou vykonávány v ČR, ovšem pro klienty (výhradně podnikatele - firmy) s IČEM a adresou podnikání v SR. Obchodní smlouvy jdou uzavírány mezi dvěma slovenskými subjekty, t. j. dceřinou společností a slovenským klientem.