ISSN 1339-1429
Otázky v kategórii: Zdravotníctvo
počet otázok v kategórii: 106
Zoznam otázok
zoradiť výsledky podľa:
Odmeňovanie lekárov na APS
ID3230 | | Ing. Iveta Matlovičová
Príspevková organizácia VÚC a zdravotnícke zariadenie, ktoré prevádzkuje ambulancie ambulantnej pohotovostnej služby (APS) zamestnáva lekárov. Podľa § 80 bod 3 zákona 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdrav. starostlivosti: (3) Mzda lekára za hodinu vykonávania zdravotníckeho povolania v pracovnoprávnom vzťahu s organizátorom v ambulancii pevnej ambulantnej pohotovostnej služby ... je 12 €. Zamestnávateľ zamestnávajúci lekára podľa predchádzajúcej vety sa s ním môže dohodnúť aj na vyššej mzde. Odvolávka 60aaa odkazuje na § 118 Zákonníka práce, kde je definovaná mzda ako peňažné plnenie alebo plnenie peňažnej hodnoty poskytované zamestnávateľom za prácu. Je táto mzda vo výške 12 € konečná, vrátane príplatkov za soboty, nedele a štátne sviatky? Alebo je povinnosť lekárom slúžiacim na ambulanciách APS odmenu 12 € za hodinu povýšiť o príplatky, keď budú pracovať cez víkendy a štátne sviatky? Pre doplnenie ešte dávam do pozornosti body 1 a 2 rovnakého paragrafu, pri ktorých je pri odmeňovaní lekárov a zubných lekárov pracujúcich v zariadeniach ÚZS odvolávka na § 119 odst. 3 Zákonníka práce.
Odmeňovanie lekárov v APS
ID3097 | | JUDr. Zdenko Doktor
Citácia z Vášho textu: "Odmena za hodinu poskytovania pevnej ambulantnej pohotovostnej služby je najmenej vo výške celkových mzdových nákladov zodpovedajúcich mzde lekára podľa odseku 3 prvej vety, ak ide o odmenu pre poskytovateľa zdravotnej starostlivosti poskytujúceho zdravotnú starostlivosť v ambulancii pevnej ambulantnej pohotovostnej služby na základe iného vzťahu, ako je uvedený v tomto odseku." Je teda možná spolupráca medzi poskytovateľom APS a lekárom v zmysle obchodného prava - zmluvy uzatvorenej v zmysle Obchodného zákonníka? Aká je odmena "najmenej vo výške celkových mzdových nákladov zodpovedajúcich mzde lekára podľa odseku 3 prvej vety", ako sa stanoví? Pojem "celkových mzdových nákladov" je vlastne celková cena práce v zmysle Zákonníka práce?
Odmietnutie poskytnutia zdravotnej starostlivosti
ID1088 | | JUDr. Zdenko Doktor
Lekár, ktorý má podpísanú dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti s pacientom, nesplní si svoju povinnosť oznámiť zástup, resp. v rámci určených ordinačných hodín nie je vo svojej ambulancii a pacient sa dožaduje (podľa neho) neodkladnej zubno-lekárskej starostlivosti v ambulancii iného lekára, ktorý ale zároveň nemá žiadnu zmluvu pre tento charakter zdravotnej starostlivosti so žiadnou zdravotnou poisťovňou. Predpokladám, že povinnosťou toho nezmluvného lekára je pacienta ošetriť. Možno si v tomto prípade v ambulancii bez zmluvného vzťahu s poisťovňou uplatňovať štandardne cenové pravidlá tejto ambulancie, resp. ak pacient odmieta pristúpiť k takejto cene, je možné poskytnutie zdravotnej starostlivosti odmietnuť? Ostáva ten prvý – zmluvný lekár mimo tohto problému?
Odstúpenie od dohody
ID498 | | JUDr. Zdenko Doktor
Ak pacient permanentne porušuje liečebný poriadok a nie je v lekárovej "rajonizácii", stačí mu ústnou formou oznámiť odstúpenie od dohody?
Opakovaný elektronický predpis poukazu na zdravotnícku pomôcku
ID3324 | | JUDr. Zdenko Doktor
Chcel som začať v rámci e-zdravotníctva v mojom ambulantnom softvéri použiť funkciu: opakovaný elektronický predpis zdravotníckej pomôcky (pomôcky pre inkontinentné sk. B), avšak výrobca softvéru mi oznámil, že to legislatíva neumožňuje a že je možný len opakovaný elektronický predpis receptu na lieky. V praxi ide o to, že veľké množstvo pacientiek má opakovane každý mesiac predpísané tie isté vložky, plienky alebo nohavičky pre únik moču (zdravotnícke pomôcky skupiny B, kód MKCH: U99.01 resp. U99.02), každý mesiac je nutné vytlačiť tlačivo - poukaz. Teda možnosť predpísania opakovaného elektronického poukazu by celý systém veľmi uľahčila. Prosím o vysvetlenie, ktorý zákon, ev. iná právna norma tento problém upravuje, či umožňuje opakovaný elektronický predpis zdravotníckej pomôcky, či rozlišuje medzi receptom na liek a poukazom na zdravotnú pomôcku. Ak legislatíva neumožňuje opakovaný elektronický predpis zdravotníckej pomôcky, prosím o uvedenie postupu, akým je možné vykonať zmenu.
Oprava zápisu v zdravotnej dokumentácii
ID1035 | | JUDr. Zdenko Doktor
Akým spôsobom sa v zdravotnej dokumentácii vykonáva oprava?
Ordinačné hodiny ambulancie
ID503 | | JUDr. Zdenko Doktor
Ako sú legislatívne upravené ordinačne hodiny ambulancie?
- Je nevyhnutná prítomnosť lekára na pracovisku počas celých ordinačných hodín?
- Je nutné uvádzať prestávku na obed?
- Je povinnosťou pri výkone činnosti na viacerých miestach zohľadňovať čas potrebný na presun?
- Majú ordinačné hodiny obsahovať aj čas vyhradený na administratívnu činnosť?
Ordinačné hodiny lekára
ID505 | | JUDr. Zdenko Doktor
Ordinačné hodiny pediatra (lekára prvého kontaktu) sú denne od 7,30 hod. do 12,00, od 13,00 do 14,30 má v utorok a v stredu poradňu pre kojencov. Ostatné dni od 13,00 - 15,30 vykonáva návštevnú službu, zúčastňuje sa na školeniach, alebo rieši administratívne záležitosti súvisiace s jeho povolaním.
Ordinačné hodiny sú vypísané dverách ambulancie. Keď vybavuje chorých pacientov, alebo má poradňu, je fyzicky v ambulancii. Ak je však u pacienta v domácnosti alebo je na školení a príde chorý pacient do ambulancie, kto ho má vybaviť počas lekárovej neprítomnosti? Musí mu niekto poskytnúť zdravotnú starostlivosť, aj keď ide len o banalitu? A kto to má byť? Aká je trestnoprávna zodpovednosť lekára, ak by sa takémuto pacientovi niečo stalo, ak príde do ambulancie mimo ordinačných hodín a lekár nie je prítomný z iných pracovných dôvodov?
Ordinačne hodiny lekára
ID1415 | | JUDr. Zdenko Doktor
Existuje určité ohraničenie, resp. počet hodín, aký čas môže lekár v kuse ordinovať? Som zamestnanec súkromného centra a bežne pracujem, resp. ordinujem od 7.40 h do 15.20 h s 20 minútovou prestávkou na obed. Pôvodný plán bol od 7.40 h do 17.00 h. Keď ordinujem, vyšetrujem, nejde o informovanie o výsledkoch. Existuje právna úprava ordinačných hodín? Začať pracovať s výsledkami vyšetrení, hodnotením nálezov, zdvíhaním telefónov po 15.20 h je neúnosné.
Pacient nespolupracujúci so zdravotníckym pracovníkom, spracovanie osobných údajov
ID1859 | | Mgr. Jaroslav Nižňanský
- Ako postupovať v prípade, ak pacient, ktorý prišiel iba na preventívnu prehliadku s laboratórnymi výsledkami, následne však nepríde pre hotový nález, nedvíha telefón a nie je ho možné kontaktovať, prípadne si vedome nechce prevziať nález a zatajuje sa? Ak je nález vážny a je nutné ho liečiť, akú ma lekár ďalšiu povinnosť, koho by mal kontaktovať, prípadne, aký je ďalší správny postup?
- Je nutné v rámci ochrany osobných údajov vyžadovať súhlas pacienta na spracovanie jeho údajov v databáze nemocničného informačného systému? Z povahy práce poskytovateľa zdravotnej starostlivosti to vraj nevyplýva, ale poskytujeme predsa údaje poisťovniam ako tretej osobe a viacero životných poisťovní vyžaduje vypracovanie a odosielanie nálezov pre plnenie poistení s tým, že im vraj klient dal splnomocnenie, no my sme ho nikdy nevideli a pod.