Časové rozlíšenie reklamných predmetov
ID861 | | Ing. Jozef Pohlod | Vytvoriť záložku späť
Vždy v decembri spoločnosť nakúpi propagačné predmety v hodnote do 16,60 eura za kus. Podľa opatrenia Ministerstva financií Slovenskej republiky, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove pre podnikateľov účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva v z. n. p. nie je možné časovo rozlíšiť náklady na reklamu a propagáciu. Tieto predmety firma ale určite nespotrebuje do konca roka, tak z hľadiska zásady opatrnosti by chcela spoločnosť o spotrebe týchto predmetov účtovať postupne až v nasledujúcom účtovnom období. Keďže to nie je možné účtovať cez časové rozlíšenie, otázka znie, či možno o týchto propagačných predmetoch účtovať ako o zásobách materiálu, pokiaľ to bude uvedené v internej smernici? Čiže nákup v tomto roku sa zaúčtuje na účty 112/321 a v budúcom roku sa bude postupne účtovať spotreba predmetov na účtoch 501/112?
Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.
Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.
Objednajte si predplatné a získajte tak prístup k databáze aktualizovaných odborných otázok a odpovedí od renomovaných autorov.