Zmeny pôsobnosti a vnútorné predpisy
ID915 | | Mgr. Ladislav Briestenský | Vytvoriť záložku späť
Tzv. „veľká novela" zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v z. n. p. (ďalej len „zákon o obecnom zriadení“) z roku 2010 priznala kompetenciu:
- obecnému zastupiteľstvu: schvaľovať štatút obce, rokovací poriadok obecného zastupiteľstva a zásady odmeňovania poslancov [§ 11 ods. 4 písm. k) zákona o obecnom zriadení],
- starostovi: vydávať pracovný poriadok, organizačný poriadok obecného úradu a poriadok odmeňovania zamestnancov obce [§ 13 ods. 4 písm. f) zákona o obecnom zriadení] rozhodovať vo všetkých veciach správy obce, ktoré nie sú zákonom alebo štatútom obce vyhradené obecnému zastupiteľstvu [§ 12 ods. 4 písm. e) zákona o obecnom zriadení].
V súvislosti s novoupravenými kompetenciami orgánov obce nás zaujíma, ako majú obce postupovať pri prijatí nových, resp. zmene ostatných vnútorných predpisov (vyššie neuvedených), ktoré boli prijaté obecným/mestským zastupiteľstvom pred nadobudnutím účinnosti novely zákona o obecnom zriadení zákonom č.102/2010 Z. z. Je potrebné zrušiť uznesenie OZ/MsZ, ktorým bol schválený vnútorný predpis, ak starosta/primátor chce zmeniť vnútorný predpis alebo je potrebné bezpodmienečne upraviť tieto otázky v štatúte? Podotýkam, že štatút mesta túto problematiku nerieši. Podľa môjho názoru vnútorným predpisom vydaným primátorom mesta po 1. 4. 2010 nemôže byť zrušený vnútorný predpis schválený pred 1. 4. 2010 v tej istej veci mestským zastupiteľstvom.
Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.
Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.
Objednajte si predplatné a získajte tak prístup k databáze aktualizovaných odborných otázok a odpovedí od renomovaných autorov.