Otázky v kategórii: Odpadové hospodárstvo

počet otázok v kategórii: 90



Zoznam otázok

zoradiť výsledky podľa:

DPH -Kovový odpad

ID1984 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Slovenská spoločnosť XX - platiteľ DPH v SR dodáva tovar-kovový šrot spoločnosti YY - taktiež platiteľ DPH v SR. Spoločnosť XX fakturuje dodanie kovového šrotu bez DPH s odvolávkou na § 69 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v z. n. p. (ďalej len "zákon o DPH"). Uvádza spoločnosť XX predaj kovového šrotu aj v daňovom priznaní DPH? Ak áno, do ktorého riadka sa uvádza predaj kovového šrotu - oslobodený od DPH § 69?

DPH k skládkovaniu a súvisiacim službám pre českého platiteľa DPH

ID3240 | | Ing. Marián Drozd

Slovenský platiteľ DPH dodáva pre českého platiteľa DPH služby. Český platiteľ DPH je zároveň registrovaný pre DPH aj na Slovensku podľa § 5 (nemá na Slovensku prevádzkáreň) služby:

1) odvoz stavebného odpadu (stavba sa nachádza na Slovensku),

2) skládkovanie (likvidácia=ukladanie do zeme) stavebného odpadu (skládka je na Slovensku),

3) nájomné za kontajner na stavebný odpad,

kde vzniká daňová povinnosť (na Slovensku podľa § 16 ods. 1 = fakturácia na slovenskú registráciu s DPH alebo v ČR podľa § 15 = oslobodenie od dane a fakturácia na českú registráciu DPH)?

DPH k skládkovaniu a súvisiacim službám pre českého platiteľa DPH 2019

ID3480 | | Ing. Marián Drozd

Slovenský platiteľ DPH dodáva pre českého platiteľa DPH služby. Český platiteľ DPH je zároveň registrovaný pre DPH aj na Slovensku podľa § 5 (nemá na Slovensku prevádzkáreň) služby: 1) odvoz stavebného odpadu (stavba sa nachádza na Slovensku), 2) skládkovanie (likvidácia=ukladanie do zeme) stavebného odpadu (skládka je na Slovensku), 3) nájomné za kontajner na stavebný odpad, kde vzniká daňová povinnosť (na Slovensku podľa § 16 ods. 1 = fakturácia na slovenskú registráciu s DPH alebo v ČR podľa § 15 = oslobodenie od dane a fakturácia na českú registráciu DPH)? kde vzniká daňová povinnosť, ak má odberateľ na Slovensku stálu prevádzkáreň (a je reg.podľa § 4 zákona o DPH)?

DPH-prenos daňovej povinnosti

ID2147 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s.

Materiál zaradený do KN 261900 colného sadzobníka (trosky, škváry - iné ako granulovaná troska, okuje a ostatné odpady z výroby železa alebo ocele) spadá pod § 69 ods.12 písm. a) zákona č. 222/2004 o dani z pridanej hodnoty v z. n. p., tzn. prenáša sa daňová povinnosť na odberateľa?

Fakturácia zahraničnej osobe registrovanej podľa § 5

ID2633 | | Ing. Marián Drozd

Slovenský platiteľ DPH fakturuje službu (skládkovanie odpadu) českému platiteľovi DPH, ktorý má aj slovenskú registráciu podľa § 5. Kde vzniká daňová povinnosť? V sídle odberateľa v ČR? Do kontrolného výkazu DPH sa uvedie české alebo slovenské IČ DPH?

Chýbajúce náležitosti podania

ID719 | | Ing. Eva Dudášová

Obec vyrubila na rok 2011 platobným výmerom miestny poplatok za komunálne odpady a drobné stavebné odpady poplatníkovi - fyzickej osobe, ktorá má v obci trvalý pobyt. Proti platobnému výmeru podala odvolanie matka poplatníka. Súčasťou odvolania bola aj plná moc na zastupovanie, avšak bez úradne overeného podpisu splnomocniteľa. Ako má v tomto prípade obec postupovať, má vyzvať poplatníka na odstránenie nedostatku podania, alebo odvolacie konanie zastaviť z titulu, že ho podala osoba na to nepríslušná?

K niektorým náležitostiam platobného výmeru

ID169 | | Ing. Eva Dudášová

Čo musí byť uverejnené v platobnom výmere za komunálny odpad, ktorý je vyrubený fyzickej osobe – podnikateľovi, ak má v živnostenskom registri uvedené obchodné meno v tvare: meno, priezvisko, dodatok, napr. Peter Mravec ART DESING. Doteraz sa uvádzalo v platobnom výmere iba meno a priezvisko fyzickej osoby – podnikateľa bez dodatku, ktorý mala fyzická osoba uvedený v živnostenskom registri. Musí do platobných výmerov uvádzať aj dodatok obchodného mena, čo vyplýva z Obchodného zákonníka?

Kde sa platia miestne dane?

ID2509 | | Irena Bubeníková

Som starostom obce Lechnica, na ktorej katastrálnom území je okrem domov v správe obce postavených 11 rodinných domov, ktoré spravuje susedná obec Červený Kláštor. Deje sa tak od r. 1976, nakoľko v tom období bolo spoločné MNV a lokalita, kde je postavených týchto 11 domov bola bližšie k obci Červený Kláštor a taktiež sa do tejto lokality dalo prejsť po ceste len cez obec Červený Kláštor. Ako som uviedol územie, kde sa nachádza týchto 11 domov je kataster našej obce Lechnica, ale spravuje to obec Červený Kláštor a zároveň Červený Kláštor poberá z tohto územia všetky miestne dane, poplatky a taktiež podielové dane za občanov. V mojom záujme je, nakoľko som od novembra novozvolený starosta, uviesť túto situáciu do správnych koľají, avšak vzhľadom na to, že obec Červený Kláštor spravovala toto územie už dlhšiu dobu starosta obce "nechce pustiť" túto lokalitu. Totiž obidve obce sme malé obce a príjem cca 5 000 €/rok z daní atď. je značným percentom v našich rozpočtov. Naviac ani ľudia sa nechcú prehlásiť k nám do obce Lechnica napriek tomu, že bývajú v našom katastrálnom území. Čerešničkou na torte je to, že obec Červený Kláštor vydávala stavebníkom v tejto lokalite súpisné čísla a tak sa na katastrálnom úrade objavujú pod jedným súpisným číslom v katastri Lechnica dvaja rôzny majitelia. A moja otázka teda znie:

1. Keď odhliadneme od podielových daní - má obec Červený Kláštor právo vyberať miestne dane, poplatky, daň za psa atď. z katastrálneho územia našej obce? Pre príklad kúpim si byt v BA a dane predsa musím platiť BA, nakoľko je byt v k.ú. BA nie do iného mesta či obce.

2. Je možné pozastaviť výkon správy obci Červený Kláštor na danú lokalitu?

3. Môžem odňať súpisné čísla, vydané obcou Červený Kláštor stavbám na našom území, aby som tak dal do poriadku zdvojené súpisné čísla v jednom katastri?

4. Má obec Červený Kláštor právo si označiť naše územie svojimi značkami začiatok a koniec obce? Pre pozornosť len uvediem, že zástupcovia Červeného Kláštora stále hovoria o tomto území ako o svojom území, ale ak je niečo moje prečo si to chcem od niekoho iného kúpiť? - lebo obec Č. Kláštor nám zasielala viacero návrhov na odkúpenie tohto územia, čo viem aj podložiť písomnými žiadosťami od obce Č. Kláštor. Taktiež hneď vedľa týchto domov je rekreačný areál, ktorého stavby majú pridelené súpisné čísla našej obce a platia nám aj miestne dane.

Klasifikácia príjmu z poplatkov za uloženie odpadov

ID3470 | | Ing. Ingrid Veverková

Obec doteraz klasifikoval a rozpočtoval príjem z odvodu poplatkov za uloženie odpadov na skládke v k.ú. obce od prevádzkovateľa skládky na podpoložke 133013, kód zdroja 41. Nadväzujúc na zmeny v zákone č. 329/2018 Z. z. o poplatkoch za uloženie odpadov a o zmene a doplnení zákona č. 587/2004 Z. z. o Environmentálnom fonde a o zmene a doplnení zákonov v z. n. p. tento príjem od roku 2019 obec dostane cez Environmentálny fond, ktorý by sa mal klasifikovať na podpoložke 312002 - Zo štátneho účelového fondu, kód zdroja 45. Je správny postup obce vykonať rozpočtové opatrenie presunom rozpočtovaných prostriedkov z daňových príjmov na tuzemské transfery v rámci verejnej správy, pričom ide o účelovo určené finančné prostriedky?

Kompetencie obce u vlastníkov neudržiavaných záhrad

ID59 | | Mgr. Lukáš Lapšanský

Obec  má starosti s vlastníkmi rodinných domov zakúpených za účelom občasnej rekreácie, a samozrejme tiež záhrad, o ktoré sa po určitom čase nikto nestará. Tie zarastajú burinou, ktorá siaha aj do výšky dospelého človeka. V bezprostrednej blízkosti takejto zaburinenej záhrady sa nachádza záhrada, o ktorú sa jej majitelia starajú, pestujú zeleninu a podobne. Mal by  obecný úrad  vlastníka  záhrady  zarastenej trávou  vyzvať, aby si záhradu pokosil? Podľa akých právnych predpisov má obec postupovať, aké náležitosti by mala mať písomná výzva, a aké sankcie hrozia majiteľovi pozemku za nesplnenie si uloženej povinnosti?