Zmluvné pokuty a penále a oslobodenie od DPH

ID1794 | | Peter Pašek, Managing Director, Accace, k.s. | Vytvoriť záložku späť

Prevádzkovateľ hotela poskytuje ubytovacie aj reštauračné služby. Otázka je smerovaná  práve na ubytovaciu časť, kde v praxi dochádza k situáciám, kedy si klient rezervuje ubytovanie (služba, ktorá sa zdaňuje) a v rámci všeobecných podmienok prevádzkovateľa hotela, ako aj podmienok pri uskutočnení rezervácie je oboznámený s tým, že v prípade, ak v ustanovenom limite nezruší rezerváciu, teda zruší ju až tesne pred príchodom, prípadne sa vôbec do hotela nedostaví, má hotel nárok na tzv. poplatok „NO SHOW“, teda poplatok za to, že nedorazil do hotela, ale službu objednanú mal – v tomto prípade ubytovanie.

Tento poplatok je spravidla stanovený na takú čiastku, v akej bolo objednané ubytovanie na 1 osobu na noc na izba. Čiže objednal si izbu za 60 eur (čo je služba s DPH, v prípade, že príde, na druhý deň, má vystavený účet a hotel odvádza z tejto čiastky príslušných 20 % DPH), ak nedorazil do hotela, alebo nestihol zrušiť rezerváciu v stanovenom limite, naúčtuje sa klientovi 60 eur a stiahne sa z jeho karty, ktorú uviedol pri autorizáciu pri uskutočnení rezervácie. V praxi sa však rôznia názory na to, či tento poplatok má byť oslobodený od DPH, alebo nemá. Zmluvné pokuty a penále sú oslobodené od DPH, ale je to aj v tomto prípade? O aké tvrdenie zákona sa možno oprieť?

 


Znenie odpovede je zobrazené len prihlásenému užívateľovi.

Prístup ku zneniu odpovede majú len predplatitelia.

Objednajte si predplatné a získajte tak prístup k databáze aktualizovaných odborných otázok a odpovedí od renomovaných autorov.


Diskusia (Počet komentárov: 0)

Zobraziť diskusiu Pridať komentár