ISSN 1339-1429
Otázky s vecným pojmom: Záverečný účet
počet otázok s vecným pojmom : 10
Zoznam otázok
zoradiť výsledky podľa:
Rezervný fond
ID5385 | | Ing. Ingrid Veverková
Obecné zastupiteľsvo schválilo záverečný účet obce za rok 2023. Uznesením schválilo navýšenie rerevného fondu. Aká je lehota alebo do kedy musí starosta obce daný prevod zrealizovať? Obec má zriadený samostatný účet vedený v banke. Prípadne aký je postih, ak to starosta nespravil?
Používanie fondov
ID5335 | | Ing. Ingrid Veverková
Je správne tvrdenie, že ak obec po ukončení rozpočtového roka schváli v záverečnom účte prídel do rezervného fondu 10 % a zvyšok výsledku hospodárenia (rozpočtu) do iných peňažných fondov, potom použitie prostriedkov z týchto peňažných fondov môže použiť na akékoľvek schválené projekty, teda napr. podľa rozhodnutia orgánu obce na bežné alebo kapitálové, alebo kombinácia výdavkov?
Vysporiadanie prebytku hospodárenia obce
ID5311 | | Ing. Ingrid Veverková
Záverečný účet obce za rok vykázal prebytkový výsledok hospodárenia vo výške 31 923 €. Je potrebné celý prebytok hospodárenia obce previesť do rezervného fondu? Ak obec prevedie len povinný prídel 10 %, čo je potrebné urobiť s rozdielom?
Záverečný účet obce
ID5173 | | Ing. Ingrid Veverková
Dobrý deň prosím Vás, na úradnej tabuli sme mali pred zastupiteľstvom 15 dní zverejnený návrh záverečného účtu. Návrh záverečného účtu bol na zastupiteľstve schválený. Musíme po zastupiteľstve zverejniť už schválený závarečný účet obce na úradnej tabuli?
Sociálny fond
ID4897 | | Ing. Ingrid Veverková
Nemám istotu, či obec pri usporiadaní výsledku hospodárenia v záverečnom účte vylučuje aj zostatok sociálneho fondu. Je to správne?
Hlavný kontrolór obce
ID2943 | | PhDr. Jozef Sýkora, MBA
Chcela by som poprosiť o odborné stanovisko k nasledovnej situácii. Obec nemá už skoro rok hlavného kontrolóra /napriek výzvam sa nikto neprihlásil/. Do 30. 6. 2017 je potrebné prerokovať záverečný účet obce na zastupiteľstve. K tomu by malo byť stanovisko hlavného kontrolóra. Aký je správny postup, keď tento v obci nie je. Môže OZ prejednať záverečný účet a schváliť tvorbu a použitie rezervného fondu aj bez jeho stanoviska? A ak bude do konca kalendárneho roka zvolený, je možné aby vypracoval stanovisko k záverečnému účtu aj po 30.3.2017?
Vyčíslenie výsledku rozpočtového hospodárenia v roku 2007
ID368 | | Ing. Ingrid Veverková
Chceli by sme vás požiadať o pomoc pri vyčíslení výsledku hospodárenia obce za rok 2007 (údaje v tis. Sk):
- Bežné príjmy 7 620
- Bežné výdavky 6 956
Bežný rozpočet – prebytok 664
- Kapitálové príjmy 182
- Kapitálové výdavky 201
Kapitálový rozpočet – schodok -19
Rozpočtový hospodársky výsledok 645
- Príjmové finančné operácie - účelové prostriedky ZŠ z r.2006 447
- Výdavkové finančné operácie 0
Zostatok finančných operácií +447
- Nevyčerpané účelové prostriedky presunuté do r. 2008 - 484
- Zostatok finančných prostriedkov po usporiadaní prebytku
rozpočtu a nevyčerpaných účelovo určených prostriedkov,
ktoré boli pridelené do rezervného fondu 608
Stav finančných prostriedkov na základnom bežnom účte 1 097
z toho: - nevyplatené rodinné prídavky - 5
- nepoužité účelovo určené prostriedky presunuté
do r. 2008, vylúčené pre účely tvorby peňažných fondov -484
- prídel prostriedkov do rezervného fondu 608.
Prosíme o stanovisko k nášmu usporiadaniu výsledku hospodárenia a prídelu do rezervného fondu.
Vyčíslenie výsledku rozpočtového hospodárenia r. 2008
ID365 | | Ing. Ingrid Veverková
Chceli by sme vás požiadať o radu pri vyčíslení výsledku hospodárenia našej obce za rok 2008.
- Bežné a kapitálové príjmy spolu: 9 466 tis. Sk
- Bežné a kapitálové výdavky spolu: 9 508 tis. Sk
- Finančné operácie – príjmové 484 tis. Sk
ide o presunuté účelovo určené prostriedku poskytnuté v roku
2007, použité do 31.3.2008.
- Finančné operácie – výdavkové 0 tis. Sk
- Výsledok rozpočtového hospodárenia – t.j. schodok
(rozdiel medzi príjmami a výdavkami) - 42 tis. Sk
- Vylúčené nepoužité účelovo určené prostriedky r. 2008,
presunuté do r. 2009 vo výške - 233 tis. Sk
--------------------
- Celkové rozpočtové hospodárenie obce – schodok - 275 tis. Sk
- Usporiadanie schodku rozpočtového hospodárenia zostatkom
finančných operácií 484 tis. Sk
--------------------
- Zostatok finančných operácií po usporiadaní 209 tis. Sk
obec prevedie do rezervného fondu:
Stav finančných prostriedkov na základnom bežnom účte: 442 tis. Sk
- vylúčené pre účely tvorby peňažných fondov – presun do r. 2009 - 233 tis. Sk
- prídel prostriedkov do rezerv. fondu 209 tis. Sk.
Túto otázku predkladáme na posúdenie postupu pri schvaľovaní záverečného účtu r. 2008, aby sme sa uistili správnosťou výpočtu výsledku rozpočtového hospodárenia a prídelu prostriedkov do rezervného fondu (obec iné fondy netvorí).
Vyčíslenia výsledku rozpočtového hospodárenia
ID364 | | Ing. Anna Ľalíková
Prebytok a schodok rozpočtu sa vypočíta ako rozdiel medzi príjmami bežného rozpočtu a príjmami kapitálového rozpočtu a výdavkami bežného rozpočtu a výdavkami kapitálového rozpočtu obce vrátane príjmov a výdavkov rozpočtových organizácií. Príjmové finančné operácie a výdavkové finančné operácie neovplyvňujú prebytok a schodok rozpočtu obce. V prípade obce ide o príjmové finančné operácie – úver zo štátneho fondu rozvoja bývania (ŠFRB), ktoré by sa nemali započítať do príjmov. Výdavkovou finančnou operáciou je len splátka úveru, avšak výdavky na obstaranie bytov zo ŠFRB sú kapitálové výdavky, čím vznikne schodok o prijatý úver, ktorý je príjmovou finančnou operáciou.
Obec uvádza tieto údaje rozpočtového roku 2008 pre výpočet výsledku hospodárenia:
Bežné príjmy 55 721 tis. Sk
Kapitálové príjmy 7 301 tis. Sk
Spolu 63 022 tis. Sk
Bežné výdavky 48 540 tis. Sk
Kapitálové výdavky 23 637 tis. Sk
Spolu 72 177 tis. Sk
Rozdiel medzi príjmami a výdavkami by bol schodok rozpočtového hospodárenia vo výške 9 155 tis. Sk.
Finančné operácie príjmové 11 140 tis. Sk
Finančné operácie výdavkové 979 tis Sk
Rozdiel 10 161 tis Sk
Rozdiel medzi finančnými operáciami 10 161 tis. Sk
Schodok medzi príjmami a výdavkami 9 155 tis. Sk
Rozdiel 1 006 tis Sk (zostatok na účte).
Príjmová finančná operácia (úver zo ŠFRB) vo výške 11 140 tis. Sk bola vyčerpaná na kapitálové výdavky v plnej výške, t. j. 11 140 tis. Sk. Tieto výdavky sú zahrnuté v kapitálových výdavkoch v sume 23 637 tis. Sk. To znamená, že nám nezostali žiadne cudzie zdroje, ktoré by sme mali vrátiť veriteľovi. Vykázané príjmy a výdavky sa týkajú len rozpočtového roka 2008.
Prosíme o usmernenie, aký výsledok z uvedených údajov máme v záverečnom účte vykázať, schodok vo výške 9 155 tis Sk alebo prebytok vo výške 1 006 tis. Sk.
- V prípade, ak má obec vykázať schodok a príjmové a výdavkové finančné operácie neovplyvňujú prebytok a schodok rozpočtu obce, ako sa má „preniesť" zostatok finančných prostriedkov vo výške 1 006 tis Sk do rozpočtu obce v nasledujúcom rozpočtovom roku?
- Ak výsledok rozpočtového hospodárenia sa má vykázať ako schodok vo výške 9 155 tis. Sk, ako treba tento schodok vysporiadať, keď sa príjmové finančné operácie v celej výške použili na kapitálové výdavky?
- Akým spôsobom sa zahrnie rozdiel medzi celkovými príjmami a celkovými výdavkami za rok 2008 vo výške 1 006 tis Sk, ktorý je krytý zostatkom finančných prostriedkov na účte do príjmov rozpočtu v roku 2009.
Zostavenie záverečného účtu alebo výročnej správy?
ID349 | | Ing. Anna Ľalíková
Obec je podľa zákona č. 583/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o doplnení niektorých zákonov v z. n. p. povinná zostavovať záverečný účet a podľa zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve v z. n. p. je povinná zostavovať výročnú správu (účtovnú závierku by mala mať overenú audítorom). Ako má obec postupovať – vyhotoviť obidve správy, resp. ktorej dať prednosť?